Класифікація міжпредметних зв’язків,
розроблена І.Д. Звєрєвим і В.М. Максимовою
В основі цієї класифікації покладено загальні ознаки структури навчальних предметів і структури процесу навчання.
Міжпредметні зв'язки розподілено на
- змістово-інформаційні,
- операційно-діяльнісні,
- організаційно-методичні.
Змістово-інформаційні міжпредметні зв'язки встановлюються під час формування змісту елементів знань (фактів, уявлень, понять, теорій); в процесі осмислення їхніх ознак і властивостей.
Фактичні міжпредметні зв'язки мають досить широке коло використання і не займають багато часу, тому застосовую їх для розвитку пізнавального інтересу, комплексної характеристики об'єктів та явищ, створення проблемних ситуацій.
Понятійні та теоретичні міжпредметні зв'язки особливо доцільні при вивченні хімічних закономірностей, серед яких виокремлено інтегральні, що пов'язують декілька наук. Це зокрема енергетичні, історичні, екологічні закономірності, вивчення яких робить знання учнів більш системними.
Операційно-діяльнісні міжпредметні зв'язки пов'язані зі способами пізнавальної діяльності (використання загально-навчальних умінь, мисленнєвих, творчих, мовних, оціночних). Дані зв'язки використовую для розвитку причинно-наслідкового мислення, комунікативних здібностей, вміння будувати та аналізувати графіки, діаграми, навичок комплексного аналізу, проектної діяльності, міжпредметного синтезу.
Організаційно-методичні міжпредметні зв'язки узагальнюють методи, прийоми та форми організації навчання. Вони забезпечують ефективні шляхи засвоєння учнями загальнопредметних знань і вмінь.
Фактичні міжпредметні зв'язки мають досить широке коло використання і не займають багато часу, тому застосовую їх для розвитку пізнавального інтересу, комплексної характеристики об'єктів та явищ, створення проблемних ситуацій.
Понятійні та теоретичні міжпредметні зв'язки особливо доцільні при вивченні хімічних закономірностей, серед яких виокремлено інтегральні, що пов'язують декілька наук. Це зокрема енергетичні, історичні, екологічні закономірності, вивчення яких робить знання учнів більш системними.
Операційно-діяльнісні міжпредметні зв'язки пов'язані зі способами пізнавальної діяльності (використання загально-навчальних умінь, мисленнєвих, творчих, мовних, оціночних). Дані зв'язки використовую для розвитку причинно-наслідкового мислення, комунікативних здібностей, вміння будувати та аналізувати графіки, діаграми, навичок комплексного аналізу, проектної діяльності, міжпредметного синтезу.
Організаційно-методичні міжпредметні зв'язки узагальнюють методи, прийоми та форми організації навчання. Вони забезпечують ефективні шляхи засвоєння учнями загальнопредметних знань і вмінь.
Так, чомусь в школах не завжди приділяється належна увага цьому питанню
ВідповістиВидалити